Gratis elektronische bibliotheek

Het Gebed Van Jezus - Hank Hanegraaff

Je vindt hier Het Gebed Van Jezus pdf boek

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI TXT FB2
DATUM: juni 2003
DIMENSIE: 6,18
ISBN: 9789060679227
TAAL: Nederlands
SCHRIJVER: Hank Hanegraaff

Omschrijving:

Jezus trok Zich vaak terug, en als Hij weer bij zijn discipelen kwam, had Hij een buitengewone rust over Zich. Petrus wist niet waardoor het gezicht van Jezus zo glansde, maar hij wist een ding: hij wilde dat ook. Het liefst n�. Toen Jezus hun zijn geheim vertelde, veranderde hun leven!'Het beste deel van een reis is vaak het onderweg-zijn. Hank laat ons zien dat het fijnste van het gebed het bidden zelf is. Het Gebed van Jezus heeft me bewust gemaakt van het voorrecht dat ik mag bidden.'- Max Lucado'Dank je wel, Hank, dat je ons even meeneemt in de gebedsruimte van Jezus - waardoor we zelf zo willen bidden als onze Heer!'- Joni Eareckson Tada'Dit is een boekje zoals je van mijn vriend Hank Hanegraaff mag verwachten: leesbaar en toch diepgaand. Over het gebed, de eerste van de geestelijke disciplines. Actueel en de moeite waard.'- Charles Colson

... en de kracht en leiding te ervaren die gebed biedt ... Onze Vader | Gebed - EO.nl/Bijbel ... . Bij elke stap die je zet, bid je een lettergreep van het Jezus-gebed in de volgende variant: Je - zus - Chris - tus - Zoon - van - God - ont - ferm - U - o - ver - ons. De ervaring leert dat dit gebed na enige oefening als het ware in je lijf gaat zitten. O Jezus, Begin en Einde van al het bestaande, de Weg, de Waarheid, en het Leven, wees indachtig dat Gij voor ons in een afgrond van smarten waart gedompeld. Ten aanzien van dit eindeloos wee, leer mij in wa ... 60 Bijbelteksten over Bidden - DailyVerses.net ... . Ten aanzien van dit eindeloos wee, leer mij in ware geest van naasteliefde, Uw Geboden te onderhouden, Uw Geboden, O Heer, die licht en gemakkelijk zijn,voor hen die U beminnen. Gebed van overgave In de wonden van mijn Jezus en in het Hart van mijn God, leg ik al mijn zorgen en lasten, leg ik mijn toekomstig lot. En dan vrees ik strijd nog arbeid, ziels- nog lichaamssmart. Alles wat mij overkomt leg ik neer in Jezus' Hart. Alles, alles komt ten goede aan de ziel, die Hem bemint. Tijdens Zijn gebed op de berg der verheerlijking werd Jezus van gedaante veranderd. Nog gebeurt het dat zorgen en ziekten, pijn en verdriet blijven en toch alles anders is als wij van onze knieën opstaan. Het gebed veranderde onszelf innerlijk. 6. Gebed is het sterkste wapen Wie bidt, lijkt zwak. Toch is hij sterker dan welke verzoeking ook. FacebookTweetLinkedIn UITLEG Geloof en gebed horen onlosmakelijk bij elkaar. Er bestaat geen godsdienst zonder bidden. In het gebed word je stil, concentreer je je en richt je je hart, je ziel, je lijf naar binnen, tot de bron van jouw bestaan: God. In het gebed keer je je even af van de buitenwereld (je sluit […] Jezus heeft zijn discipelen al eens een illustratie verteld over volharden in gebed (Lukas 11:5-13).Hij bevindt zich nu in Samaria of in Galilea en benadrukt opnieuw hoe belangrijk het is om altijd te blijven bidden. Het is een gebed van overgave aan je Schepper (als iets in dit gebed onduidelijk is, stel gerust een vraag): Heer Jezus, Ik dank U dat U van me houdt. Dank U dat U mens bent geworden. Ik heb begrepen dat ik mijn leven zelf bepaalde. Wilt U nu in mijn leven komen en alle dingen vergeven die ik verkeerd heb gedaan. O mijn Jezus, vergeef ons onze zonden, behoed ons voor het vuur van de hel, breng alle zielen naar de Hemel, vooral diegenen die Uw barmhartigheid het meeste nodig hebben. 1e Geheim: Jezus heerst als Koning Gebed: Jezus, zend ons de Heilige Geest, opdat het aanschijn van de wereld zich moge vernieuwen, en Uw Rijk op aarde gestalte moge krijgen. Het Jezusgebed is een gebedsvorm uit het Oosters christendom.Het bestaat uit het voortdurend innerlijk of hardop bidden van de naam Jezus Christus.Het ontwikkelde zich bij de woestijnvaders in de vierde eeuw na Christus en heeft in de loop van de geschiedenis verschillende perioden van opleving gekend. Het thema van de Week van Gebed voor 2021 is bekend. In een tijd van sociale afstand is Jezus oproep om 'in Zijn liefde te blijven' verfrissend en bemoedigend, aldus de Raad van Kerken en ... Het allerlaatste woord van Jezus was dit: "Vader, in uw handen beveel ik mijn geest" (Lc. 23,46). In wat volgt met het verrijzenisverhaal over de tocht naar Emmaüs en de laatste verschijningen geeft Lucas aan dat het gebed van Jezus is verhoord. Misschien ziet u het niet als zonde als u niet voor andere mensen bidt, maar Samuël zag dat duidelijk wel zo. God roept ons op elkaar te steunen, van elkaar te houden en voor elkaar te bidden.Als we dit niet doen, leven we niet in de eenheid en gemeenschap die Hij ons toewenst, en kunnen we niet ten volle genieten van alle zegeningen die Hij ons wil geven....